Медіапростір "Сузір'я"

  • 28.01.2020

Невід’ємною частиною освітнього процесу є бібліотека закладу освіти. Шкільна бібліотека – структурний підрозділ школи, культурний просвітницький і науководопоміжний соціальний інститут, що забезпечує акумуляцію і загальнодоступність документально-інформаційних ресурсів, які містять і зберігають знання, накопичені в процесі розвитку людства. Сучасна шкільна бібліотека – інформаційний, автоматизований центр, який обслуговує потреби користувачів у локальному і віддаленому режимі з використанням нових інформаційних технологій.

Вишгородська спеціалізована школа «Сузір’я» працює над реформуванням шкільної бібліотеки в бібліотечно-інформаційний центр.

Шкільний бібліотечно-інформаційний центр – це структурний підрозділ, що включає фонд книг, різноманітні інформаційні технічні засоби, має в наявності педагогічно зумовлений комплекс обладнання і меблів, читальний зал із робочими зонами, в яких створені умови для індивідуальної роботи та розвитку навчально-пізнавальної діяльності учнів, підвищення професійного рівня вчителів. Це – одна з моделей шкільної бібліотеки, що відіграє особливу роль у навчанні, концентрує позитивний досвід шкільного розвитку, сприяє росту учнівських досягнень. В стінах такого центру проходить інтеграція всіх ресурсів, інформація перетворюється в знання. Цей кабінет № 1 служить місцем безперервної дослідницької діяльності кожного учня і педагога, тут проводиться аналіз ідей, вибудовується концепції. Такі центри здатні запропонувати ефективні шляхи для збільшення досягнень учнів, формування у них потреби у навчанні.

Серед основних завдань – забезпечення інформаційних потреб користувачів, проведення медіаосвіти; формування в учнів навичок інформаційної грамотності та інформаційної культури, проведення на базі центру нестандартних уроків з використанням нетрадиційних носіїв інформації, популяризації книги, літератури різними формами: проведення тематичних вечорів, науково-практичних конференцій, підготовка рекомендаційних списків літератури, інформаційних бюлетенів, експрес-інформації тощо. Критеріями оцінки ефективності виконаних завдань має стати: пізнавальна діяльність учнів, оволодіння ними медіаграмотності, оперативне доведення інформації до користувачів, можливості отримання додаткової інформації в процесі навчально-виховної та позакласної діяльності.

Завдання шкільного медіапростору – надати фізичний простір, створити середовище для задоволення інформаційних потреб користувачів. Учень, працюючи в медіатеці, має змогу читати не тільки книжки, періодику, а й об’ємну інформацію з Інтернету, використовувати матеріали до написання доповідей, творів, нарисів, рефератів; підготовки до уроків, диспутів, семінарів тощо.