Діти працівників кремнієвої долини вчаться без планшетів і ноутбуків.
Технічний директор eBay відправив своїх дітей в школу без комп'ютерів. Так само вчинили співробітники й інших гігантів долини: Google, Apple, Yahoo, Hewlett-Packard. Називається ця школа - Waldorf of the Peninsula. Вона має дуже простий старомодний вид - дошки з кольоровою крейдою, книжкові полиці з енциклопедіями, дерев'яні парти з зошитами і олівцями. Для навчання в ній використовують звичні, не пов'язані з новітніми технологіями інструменти: ручки, олівці, швейні голки, іноді навіть глину та ін. І жодного комп'ютера. Жодного екрана. Їх використання заборонено в класах і не заохочується дома.
Учні 2 класу, стоячи в колі, повторювали за вчителем вірш, одночасно граючи з мішечком, наповненим квасолею. Мета цієї вправи - синхронізувати тіло і мозок.
Минулого вівторка в 5 класі діти в'язали на дерев'яних спицях невеликі зразки з вовни, відновлюючи навички в'язання, отримані в молодших класах. Цей вид діяльності, як стверджує школа, допомагає розвитку здатності вирішувати складні завдання, структурувати інформацію, вважати, а також розвиває координацію.
І це в той час, коли по всьому світу школи поспішають оснастити свої класи комп'ютерами, а багато політиків заявляють, що не робити цього - просто нерозумно. Цікаво, що протилежна точка зору набула широкого поширення в самому епіцентрі високотехнологічної економіки, де деякі батьки і педагоги дають зрозуміти: школа і комп'ютери не сумісні.
Прихильники навчання без IT впевнені, що комп'ютери пригнічують творче мислення, рухливість, людські взаємини і уважність. Такі батьки вважають, що коли буде дійсно потрібно познайомити своїх дітей з останніми технологіями, у них завжди будуть для цього навички та необхідні можливості у себе вдома.
Пол Томас, колишній учитель і професор Університету Фурмана, який написав 12 книг про освітні методики в державних установах, стверджує, що для освітнього процесу краще, якщо комп'ютери використовують якомога менше. «Освіта - це насамперед людське переживання, отримання досвіду, - говорить Пол Томас. - Технологія тільки відволікає, коли потрібні грамотність, вміння рахувати і здатність критично мислити».
Коли прихильники оснащення класів комп'ютерами заявляють, що комп'ютерна грамотність необхідна, щоб протистояти викликам сучасності, батьки, які вважають, що комп'ютери не потрібні, дивуються: навіщо поспішати, якщо все це так легко освоїти? «Це супер легко. Це приблизно так само, як навчитися чистити зуби, - каже містер Ігл, співробітник кремнієвої долини. - В Google і подібних місцях ми робимо технології настільки тупо простими, наскільки це можливо. Не бачу причини, за якою дитина не зможе освоїти їх, коли стане старшою».
Самі ж учні не вважають себе обділеними високими технологіями. Вони час від часу дивляться фільми, грають у комп'ютерні ігри. Діти кажуть, що навіть розчаровуються, коли бачать своїх батьків або родичів, обплутаних різними пристроями.
Орад Камкар, 11 років, розповів, що недавно їздив в гості до двоюрідних братів і сестер і опинився в оточенні п'яти осіб, які грали зі своїми гаджетами, не звертаючи на нього і один одного ніякої уваги. Йому довелося трясти кожного з них за руку зі словами: «Гей, хлопці, я тут!»