Як розвинути дрібну моторику

В пальчиках рук дитини величезна кількість рецепторів, які посилають імпульси до мозку, в свою чергу, в головному мозку людини знаходяться центри, які відповідають за мову і рухи пальців рук, розташовані дуже близько. Саме тому, коли дитина працює ручками, активізуючи відповідні відділи мозку, тим самим вона активізує і сусідні зони, які відповідають за мову.

Але не варто чекати, поки дитина зможе самостійно утримувати предмети, адже починати роботу з розвитку дрібної моторики можна з перших днів. Робіть малюку пальчикову гімнастикуніжно масажуйте кожен пальчик, згинайте та розгинайте їх, робіть кругові рухи на долоньках. Цим самим, ви стимулюєте активні точки, пов’язані з корою головного мозку.

Коли маля трішки підросте, давайте йому предмети різних форм і різної фактури. Можна пошити дитинці коврик, який складається з клаптиків різних тканин – шовк, бавовна, шерсть, органза, оксамит і т.д. Крім того, дуже добре розвивають дрібну моторику такі ігри-потішки, як «Сорока-ворона», «Іде коза рогата», « Ладунки».



Нижче наведено приклади вправ з розвитку дрібної моторики

  • Малювання пальчиками. Чудовим тренуванням дрібної моторики є малювання пальчиками. Починати можна тоді, як тільки маля почне сидіти. Розстеліть на підлозі великий аркуш ватману, посадіть на нього вашого малюка і поставте перед ним баночку з фарбою. Відразу покажіть малюку, що потрібно робити: мочіть свій палець у фарбу і намалюйте що не будь. Потім запропонуйте дитині повторити – вмочіть її пальчик фарбу і піднесіть до паперу, проведіть пальчиком декілька ліній. Можна вмочити у фарбу не лише пальчик, але й всю долоньку, а потім лишати свої відбитки. Зазвичай діткам дуже подобається таке заняття.

 

  • Перебираємо крупи. Візьміть декілька глибоких мисок і насипте в них різні крупи, наприклад: пшоно, гречку, рис і овес. Хай крихітка по черзі опускає ручки в кожну миску: перебирає, перемішує, пересипає і так далі Коли дитині набридне, можна організувати імпровізовану пісочницю, наприклад, в надувному дитячому басейні, засипавши туди всі крупи. Дайте маляті ємкості різних розмірів: пластикові стаканчики, відерця і форми для піску, і хай пересипає крупу з однієї ємкості в іншу. За таким же принципом можна давати дитині переливати рідину із однієї ємкості в іншу наприклад, під час купання у ванні.

 

  • Шнурівки. Ігри-шнурівки розвивають увагу, окомір, сприяють зміцненню пальців і всієї руки, а це дуже важливо для підготовки маленької ручки до письма. Тому не варто відноситися до шнурувань, як до забави для малят. Дошкільникам таке тренування теж дуже корисне. Дуже шкода, що зараз все рідше роблять взуття із шнурками! Адже така, здавалося б, рутинна процедура, як зав’язування шнурків на черевичках, насправді, приносить дитяті величезну користь.

 

  • Застібки. Можна виготовити для маляти спеціальний тренажер, пришивши в шматок щільної тканини всілякі застібки: бантики, шнурки, ґудзики, липучки, пряжки, гачки, блискавки і так далі. Спершу, потрібно обов’язково показати маляті, як користуватися кожною застібкою.

 

  • Нанизування. У дітей, віком 3-4 років, зазвичай викликає великий захват таке заняття, як нанизування на ниточку всіляких намистинок і ґудзичків. Хай крихітка зробить красиві намиста для мами, і браслет для бабусі. Це заняття допоможе розвинути посидючість, окомір, ну і, звичайно, дрібну моторику.