Щоб іграшки не набридали

Велика кількість різноманітних іграшок може призвести до того, що дитина буде дуже часто міняти, звикнувши до розмаїття, та швидко втрачатиме інтерес навіть до найпривабливіших. Згодом така ситуація зможе спричинити проблеми з  вмінням зосереджуватися на одній справі.


1. Уважно стежте за тим, з якими іграшками дитина в даний момент грає, а на які не звертає уваги — останні треба прибрати, щоб через деякий час знову повернути дитині.


2. Іграшки, які з віком дитини будуть виходити з кола інтересів, можна передавати молодшим братам чи сестрам. Добре, якщо малюк сам подарує свою іграшку молодшому. Це повинно бути для нього особливо приємно.


3. У дітей має бути свій куточок для занять та ігор. У цьому куточку поставте дитячий столик і стільці. Добре, якщо знайдеться місце для шафки, куди будуть складатися в певному порядку іграшки, книжки, олівці і т.ін.


4. Час від часу, приблизно раз на тиждень (обов’язково разом з дитиною!), прибирайте у цьому куточку. Під час прибирання усі іграшки ретельно протираються вологою ганчіркою. Малюк це може робити власноруч. Крім того, перебираються всі ігрові матеріали,переглядаються книжки і підклеюються розірвані аркуші та обкладинки, лагодяться лялькові сукні, з’ясовується, які з іграшок потребують ремонту. Це все робиться за активної участі дитини. Ретельно миються столик і стільці. Після прибирання всі іграшки ставляться на свої постійні місця. Таке спільне з батьками прибирання привчає малюка дбайливо ставитися не тільки до своїх речей та іграшок, але і до речей дорослих.


5. Слід стежити за тим, щоб після гри дитина сама упорядковувала свої іграшки. Для цього, перш за все, необхідно, щоб дорослі в сім’ї дали зрозуміти, що прибирати за собою — справа обов’язкова. Малюк повинен не тільки бачити, як дорослі, старші брати і сестри прибирають свої речі після роботи, приготування їжі, але також і власноруч прибирати за собою свої речі та іграшки.


6. Часто самі батьки привчають дітей до неохайності. Наприклад, малюк грається, а йому кажуть: «Пішли на прогулянку», «Іди обідати», — і при цьому просять поквапитись. У цій ситуації обов’язково необхідно дати йому час для прибирання. За кілька хвилин до того, як дитина повинна припинити гру, треба попередити його про майбутній обід, прогулянку або будь-яке доручення та запропонувати прибрати іграшки.


7.Якщо дитина почала будувати яку-небудь споруду або захопилася довготривалою грою, треба зберегти збудоване або виконане до наступного разу.Іноді діти грають в одну й ту ж гру по кілька годин, а іноді і по кілька днів. Дуже добре, якщо до гри проявляється такий стійкий інтерес. Дитині важко продовжувати гру, якщо кожного разу все треба починати спочатку, у той час як повернутися до неї значно легше — основні споруди не розібрані, ляльки на місці і все навколо нагадує про незавершену гру.

Насамкінець повторюємо: гра для дитини — найважливіша частина її життя. Знайомлячи малюка з життям і діяльністю дорослих, допомагаючи йому організувати процес гри, роблячи його більш змістовним і організованим, Ви забезпечите сприятливі умови для всебічного розвитку дитини.