Роль рухливих ігор у вихованні дитини

  • 19.02.2018
  • Анастасия Молокова
  • hivchik.ua

Рухлива гра допомагає дитині поповнити свої знання про навколишній світ, розвинути мислення, кмітливість, спритність, вправність, морально - вольові якості. Специфіка рухомої гри полягає в блискавичній та миттєвій реакції на сигнал «Лови!», «Біжи!», «Стій!».

У процесі фізичного виховання рухливій грі належить провідна роль. Це однин з основних засобів і методів фізичного виховання, що має всебічний вплив на фізичний розвиток і оздоровлення дитини. В процесі гри рухова активність дітей посилює процеси обміну речовин, підвищує життєвий тонус.

Оздоровчий ефект, що досягається при проведенні рухливих ігор, тісно пов'язаний з позитивними емоціями дітей, що виникають у процесі гри. Емоційний підйом формує у дітей прагнення до досягнення спільної для всіх мети і виражається в усвідомленні завдання, в кращій координації рухів, більш точному орієнтуванні у просторі та ігрових умовах, в прискореному темпі виконання завдань.

Рухливі ігри служать методом вдосконалення вже освоєних дітьми рухових навичок і виховання фізичних якостей.

В процесі гри малюк спрямовує свою увагу на досягнення мети, а не на спосіб виконання рухів. Він діє цілеспрямовано, пристосовуючись до ігрових умов, виявляючи спритність і тим самим, вдосконалюючи свої рухи.

Рухливі ігри мають певну специфіку: вони вимагають від дитини швидкої реакції на сигнали і несподівані зміни ігрових обставин, вимагають зміни характеру і напрямку руху, ступеня м'язового напруження. Наприклад, у грі «в лова» кожна дитина повинна уважно стежити за діями ведучого. При його наближенні дитина стрімко тікає у протилежну сторону. Відчувши себе в безпеці, уповільнює темп руху, призупиняється. У випадку чергового наближення ведучого знову прискорює рух.

Така активна рухова діяльність тренує нервову систему дитини, вдосконалюючи і врівноважуючи процеси збудження і гальмування.

У рухливій грі дитина вчиться регулювати ступінь напруження уваги і м'язової діяльності: у залежності від ігрової ситуації вона може чергувати рух з відпочинком. Це сприяє розвитку спостережливості, кмітливості, здатності орієнтуватися в мінливих умовах навколишнього середовища, знаходити вихід із складної ситуації, швидко приймати рішення і виконувати його, виявляти сміливість, спритність, ініціативу, вибирати самостійно спосіб досягнення мети.